وحشاني ضحكتك --الشاعر المهندس سعيد ضعين الزيدي -العراق بغداد. 21-11-2017
*************
وحشاني الضحكه الحلوه
مش عارف اعمل ايه
بحلف وابعد تاني
والئيني وسط عينيه
هو حبييبي ماله
بيتغير يتئل ليه
عاملني زي الكره
وبيرمي حبي ليه
مش ئادر انه بعده
حموت بين عينيه
دل حب حلو خالص
بس هو ال صعبه عليه
روح ياقمر وقلوه
ول لا بتخجل تحاكيه
عشان هو احلا منك
ونورك مش باين فيه
ونته ياورد مالك
الوانك باهته ليه
لما بتعطش قوله
وشرب مية عينيه

إرسال تعليق